جستجو
Close this search box.
تزریق بوتاکس در مشهد

تزریق بوتاکس در مشهد

بوتاکس یک تکنیک جوانسازی است که سال هاست مورد استفاده قرار می گیرد. بوتاکس یک محصول تزریقی بی خطر است که معمولاً روی صورت، گردن یا سایر قسمت های بدن استفاده می شود. باعث فلج موقت برخی از عضلات می شود که باعث صاف شدن و نامرئی شدن چین و چروک روی پوست می شود. از دهه 1980 در ایالات متحده مورد استفاده قرار گرفت و بهداشت کانادا استفاده از آن را در اوایل دهه 2000 تایید کرد.

بوتاکس چیست و چگونه عمل می کند؟

بوتاکس نام رایجی است که به تزریق سم بوتولینوم داده می شود. اما سم بوتولینوم چیست؟ این سمی است که از تخمیر یک باکتری به نام کلستریدیوم بوتولینوم به دست می آید. در پزشکی زیبایی برای مسدود کردن گیرنده های عصبی عضلانی استفاده می شود.

برای درک بهتر عملکرد آن، باید به خاطر داشت که خطوط بیان با انقباض مکرر ماهیچه های صورت ما تشکیل می شوند. این یک پدیده پیری طبیعی پوست است: با لبخند ما، نحوه اخم کردن یا صحبت کردن، خندیدن و غیره مشخص می شود.

تزریق بوتاکس به کسانی که مایلند این امکان را می دهد که با شل کردن عضلات صورت، این خطوط بیانی را پاک کنند. سم بوتولینوم این ارتباط بین عصب و عضله را مسدود می کند. در نتیجه عضله دیگر نمی تواند منقبض شود و شل می شود.

نتایج مورد انتظار تزریق بوتاکس چیست؟

اثرات بوتاکس به دوز تزریقی بستگی دارد. مورد دوم با توجه به خواسته های بیمار تعریف می شود. بعضی ها می خواهند تمام چین و چروک های خود را پاک کنند در حالی که برخی دیگر می خواهند مثلاً پاهای کلاغی کوچکی داشته باشند.

بنابراین نتیجه بوتاکس انعطاف پذیر است. اما به طور کلی، در اینجا چیزی که می توانید انتظار داشته باشید گفته شده است:


  • ظاهری آرام و شاداب
  • پوست صاف و بدون چروک
  • ظاهری جوان تر

بوتاکس به سادگی روی شل شدن عضلات اثر می گذارد.

تزریق بوتاکس (سم بوتولینوم)، برای چه کسانی مناسب است؟

بوتاکس می تواند برای اهداف پیشگیرانه یا درمانی استفاده شود:


  • اهداف پیشگیرانه برای کسانی که هنوز چین و چروک ندارند اما تمایل زیادی به اخم کردن دارند.
  • اهداف درمانی، برای چین و چروک هایی که از قبل وجود دارد.

این تزریق ها اغلب از 35 تا 40 سالگی درخواست می شود. ما قصد نداریم به یک جوان 20 ساله بوتاکس ارائه دهیم.

علاوه بر این، اولین قرار ملاقات قبل از درخواست تزریق ضروری است. این به متخصص این امکان را می دهد که تمام موارد منع پزشکی (مانند درمان های خاص) را حذف کند. اما همچنین برای انجام یک معاینه بالینی، به منظور تعیین اینکه آیا سم بوتولینوم یک محلول سازگار با نیازهای بیمار است یا خیر. ارزیابی عادات سبک زندگی، ظاهر پوست و همچنین در نظر گرفتن شخصیت و خواسته های فرد ضروری است.

بوتاکس چگونه انجام می شود؟

نوبت دوم با ارزیابی مجدد چهره و حالات بیمار شروع می شود. عکس‌ها نیز به‌صورت ثابت و متحرک گرفته می‌شوند تا قبل و بعد از آن را ببینید، به‌ویژه از نظر حالات چهره.

سپس پوست ضد عفونی می شود تا اقدام شود. درست قبل از تزریق، از فرد خواسته می شود تا عضلات خود را منقبض کند تا بتواند نقاط مختلف تزریق بوتاکس را شناسایی کند. معمولاً برای علامت گذاری از مداد مخصوص استفاده می شود. سپس تزریق در نقاط مشخص شده به آرامی انجام می شود.

پس از جلسه، قرار گرفتن در معرض آفتاب یا گرمای شدید به مدت 48 ساعت و همچنین انجام یک فعالیت ورزشی شدید یا مصرف داروهایی که با انعقاد خون تداخل دارند، توصیه نمی شود. همچنین لازم نیست ناحیه مورد نظر را ماساژ دهید.

چه زمانی می توان اثرات تزریق بوتاکس را مشاهده کرد؟

نتایج تزریق سم بوتولینوم فوری نیست. ما می توانیم از روز پنجم پس از تزریق تغییرات را مشاهده کنیم. اما نتیجه نهایی بعد از 15 روز واقعاً قابل مشاهده خواهد بود. بنابراین بیماران باید قبل از دیدن اثرات بوتاکس بر روی صورت خود کمی صبر کنند. توجه داشته باشید که برای ارزیابی تغییر شکل ممکن است نیاز به مشاوره بعدی با پزشک باشد.

نتایج چقدر ماندگار است؟

یک ماه پس از تزریق، اثربخشی بوتاکس به تدریج کاهش می یابد. نتایج بین 4 تا 6 ماه ماندگاری دارند.

هر چند وقت یک بار می توان تزریق بوتاکس را انجام داد؟

توصیه می شود که کمتر از 4 ماه پس از تزریق اول تکرار نشود، زیرا ممکن است مقاومت در برابر درمان وجود داشته باشد.» ایده آل و آنچه توصیه می شود این است که تا 6 ماه بعد از تزریق صبر کنید. بهتر است تزریق‌ها به تدریج انجام شود و با پیشرفت جلسات، دوزها تنظیم شوند. در واقع باید روند تکامل چین و چروک را دنبال کرد.

عوارض تزریق سم بوتولینوم چیست؟

سال‌هاست که تزریق سم بوتولینوم انجام می‌شود. با این حال، عوارض جانبی وجود دارد که باید از آنها آگاه بود. عارضه جانبی اصلی بوتاکس، که گذرا اما بسیار نادر است، پتوز پلک است. این محصول عصب بالابرنده پلک را لمس می کند و در نتیجه پلک ممکن است افتادگی داشته باشد. این اتفاق می افتد اگر بوتاکس پخش شود یا اگر پزشک از محصول بیش از حد استفاده کند یا آن را خیلی کم تزریق کند. عوارض جانبی دیگر کبودی‌های کوچک و نقاط قرمزی که بعد از عمل ظاهر می‌شوند است، که نادر بوده و به راحتی پنهان می‌شود.

عوارض تزریق سم بوتولینوم چیست؟

دکتر به پیامدهای نامطلوب دیگری نیز اشاره می کند که بسیار نادر است اما ذکر آن ضروری است:

  • یک واکنش آلرژیک، همراه با بثورات پوستی
  • حالت تهوع یا سرگیجه
  • حالتی شبیه آنفولانزا، خستگی یا تب
  • همچنین در صورت تزریق بوتاکس در چین و چروک لب، ممکن است از سردرد یا ناراحتی هنگام غذا خوردن یا لبخند زدن رنج ببرید. این البته موقتی است.

به همین دلیل ضروری است که تزریق را با پزشک متخصص انجام دهید تا در صورت بروز عوارض جانبی شما را راهنمایی کند. امروزه در شبکه های اجتماعی اکانت هایی وجود دارد که تزریقات را با قیمت پایین و یا توسط متخصصین فاقد مهارت و تجربه ارائه می دهند. باید به هر قیمتی از آنها اجتناب کرد.

بهترین دکتر تزریق بوتاکس در مشهد چه ویژگی هایی دارد؟

یکی از ویژگی‌های مهم یک دکتر تزریق بوتاکس در مشهد ، تجربه و تخصص در زمینه انجام این روش زیبایی است. دکتر باید دارای تحصیلات مرتبط و آموزش لازم باشد و تجربه کافی در انجام این فرآیند را داشته باشد.

علاوه بر این، مهارت‌های ارتباطی بالا و توانایی در فهم دقیق خواسته‌ها و انتظارات بیماران نیز از جوانب مهمی است که در یک دکتر برجسته باید وجود داشته باشد. قدرت گوش کردن به بیماران و ارائه توصیه‌های مناسب نیز برای دکتر، امری ضروری است. همچنین، استفاده از تجهیزات و محصولات با کیفیت و مطابق با استانداردهای بین‌المللی از جمله ویژگی‌های لازم برای یک دکتر تزریق بوتاکس حرفه‌ای محسوب می‌شود.

نتیجه گیری

در نهایت، برای موفقیت در انجام عمل تزریق بوتاکس، دسترسی به کلاس بیماران خوب است و شاید بتوان زمانی را که دکتر صرف هر بیمار می‌کند نیز به‌عنوان یک معیار ارزیابی در نظر گرفت. البته یک یا دو ویژگی به تنهایی نمی‌توانند بهترین دکتر تزریق بوتاکس را تشخیص دهند. بهتر است با تحقیق، مشاهده نظرات قبلی بیماران و مشاوره با افرادی که تجربه‌ای مرتبط داشته‌اند، تصمیم‌گیری نهایی را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط