جستجو
Close this search box.
جراحی بینی استخوانی در مشهد

جراحی بینی استخوانی در مشهد

در واقع زمانی که بینی پوست نازک و غضروف قوی تری داشته باشد، بینی استخوانی نامیده می شود که با استفاده از روش های جراحی صحیح، بینی زیبا تر و ظاهری متناسب تر می توان به دست آورد. باریک بودن بینی یکی از دلایلی است که باعث می شود، بینی بعد از جراحی زیباتر و خوش فرم تر به نظر برسد.

جراحی بینی استخوانی در مشهد

اگر جراح بینی، تجربه، مهارت، حوصله و دقت کافی داشته باشد، می توان انتظار داشت که بینی زیبایی پس از جراحی به شما هدیه داده شود که به خوبی با سایر ویژگی های صورت همخوانی داشته باشد. انتخاب بهترین جراح بینی در مشهد می تواند بهترین نتایج را برای شما به همراه داشته باشد.

ویژگی های بینی استخوانی عبارتند از:

  • داشتن استخوان و غضروف قوی
  • خمیده یا منحرف شده است
  • پوست نازک با تیغه های نازک

لازم به ذکر است که جراحی بینی استخوانی نتیجه بهتر و زیباتری دارد، در حالی که جراحی بینی گوشتی احتمالاً نتیجه ضعیف تری دارد.

جراحی بینی استخوانی

ساختار بینی استخوانی مانند یک هرم است. بینی های استخوانی نسبت به بینی های گوشتی پوست نازک تری دارند و نسبت به بینی های گوشتی انعطاف پذیرتر هستند. بنابراین اصلاح و ترمیم فرم بینی استخوانی برای جراح راحت تر است و نتایج نهایی جراحی بینی استخوانی بهتر خواهد بود.

یک جراح خوب می تواند مشکل بینی استخوانی را با جراحی بینی حل کند. بینی های کج، قوزدار، عقابی و … در گروه بینی های استخوانی قرار می گیرند. تمرکز جراح در عمل بینی بر روی پل بینی است. نوع و انعطاف پوست نقش بسزایی در جراحی دارد. بسته به نوع بینی شما، جراح می تواند غضروف را افزایش یا کاهش دهد.

میزان کشش پوست عامل مهمی است که باید در عمل بینی به آن توجه کرد، در حالی که بینی های گوشتی کشش پوستی زیادی ندارند و در نتیجه جراحی بینی تاثیر کمتری بر بینی گوشتی دارد. بنابراین اگر بینی گوشتی دارید و می خواهید جراحی بینی انجام دهید، بهتر است یک جراح متخصص پیدا کنید.

چگونه می توان قوز بینی را اصلاح کرد؟

رایج ترین روش برای از بین بردن برآمدگی بینی به نام استئوتوم است. استئوتوم یک وسیله قلم مانند جراحی برای برش استخوان است که زیر پوست قرار می گیرد و برجستگی اضافی بینی را به آرامی برش می دهد.

پل پهن بینی


یکی از مشهودترین مشکلات بینی، پل پهن بینی است، به خصوص در نمای جلو. این عرض نامطلوب معمولاً با تکنیکی به نام استئوتومی اصلاح می شود. این روش شامل ایجاد شکستگی های استخوانی کنترل شده است که باعث قرار گرفتن در داخل و ایجاد بینی باریک می شود.

علت به وجود آمدن بینی استخوانی


توجه داشته باشید که اغلب اوقات علت داشتن بینی استخوانی بدلیل مسائل ارثی و ژنتیکی است، در واقع چند نفر از اعضای یک خانواده ممکن است دارای بینی عقابی باشند. اما در واقع سانحه تصادف، شکستگی در حین ورزرش و ضربه شدید نیز در ایجاد قوز بینی موثر هستند.

جراحی بینی استخوانی را می توان با بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی انجام داد. تکنیک های مختلفی برای کاهش پهنای استخوان بینی وجود دارد. رایج ترین روش کاهش استخوان های جانبی بینی جراحی بینی بسته است. حداقل 1 تا 3 هفته پس از جراحی باید از اسپلینت بینی استفاده کنید. معمولاً کبودی و تورم ممکن است یک هفته بعد از جراحی ادامه داشته باشد. زمان بهبودی بسته به مشخصات جراحی بین 1 تا 2 هفته متغیر است و نتایج جراحی حدود 1 تا 3 ماه پس از جراحی مشخص می شود.

برای جراحی بینی استخوانی در مشهد و دریافت وقت مشاوره با دکتر پریسا نظرپور با شمار های 09156997158 و 09380327158 تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط