جستجو
Close this search box.
جراحی بینی طبیعی در مشهد

جراحی بینی طبیعی در مشهد

عمل بینی طبیعی یکی از انواع این دسته از جراحی ای زیبایی است که امروزه طرفداران زیادی را میان بانوان و آقایان به خود اختصاص داده است. تا چندی پیش اغلب آقایان به دنبال انجام این جراحی بودند اما اکنون خانم ها علاقمند هستند که تیغه بینی آن ها چندان قوس نداشته باشد و چهره نچرال به نظر برسد. برای کسب انواع اطلاعات در مورد جراحی بینی طبیعی با ما همراه باشید و در نهایت بهترین فرم بینی را برای بعد از جراحی خود برگزینید.

جراحی بینی طبیعی در مشهد

مشخصه‌های بینی طبیعی و استاندارد

همانطور که از نام بینی طبیعی مشخص است، دارای ظاهر نچرال بوده و همانند بینی عروسکی، قوس زیادی روی تیغه بینی وجود ندارد. معمولا پل بینی از نوع طبیعی حالتی کشیده دارد و فاصله بین بینی و پیشانی هماهنگ شده است. بینی طبیعی باید نسبت مناسبی با چشم ها داشته باشد و ساختار چندان ریز و باریک نداشته باشد.

نمونه کار جراحی بینی طبیعی دکتر پریسا نظرپور

آشنایی با عمل بینی طبیعی

عمل بینی طبیعی اغلب با هدف تغییر شکل و اندازه بینی و بهبود ظاهر و تناسب آن با سایر ویژگی‌ های صورت انجام می‌شود. برای انتخاب این روش جراحی حتما باید  در مورد شکل، اندازه، نسبت به سایر ویژگی‌های صورت و هر تغییر دیگری که مد نظر دارید با جراح بینی خود صحبت کنید. عمل بینی طبیعی برای ایجاد یک ظاهر مرتب و بدون نقص انجام می‌شود که تغییر زیادی در چهره به وجود نیاید و همه اجزای صورت با هم هماهنگی ظاهری داشته باشند.

چگونگی انجام عمل بینی طبیعی

نحوه انجام عمل بینی طبیعی در خانم ها و آقایان یکسان است اما پزشک توجه دارد که حتما به گونه ای تفاوت هایی در ظاهر برای این دو جنسیت قائل شود. انجام عمل بینی طبیعی تا حدودی مشابه با سایر تکنیک های عمل بینی در مشهد است و این جراحی با استفاده از برش هایی در زیر پره ها انجام می‌گردد اما ساختار بینی تغییرات زیادی نداشته و کمی باریک تر شده و پهنای آن برطرف می‌شود. اگر برآمدگی روی پل بینی وجود داشته باشد، برداشته شده و اغلب بینی فرمی کشیده پیدا می‌کند.

فیلم جراحی بینی طبیعی در مشهد بعد از 1 ماه توسط دکتر پریسا نظر پور

چه مواردی باعث می‌شود بینی حالتی غیر طبیعی پیدا کند؟

هدف اصلی در جراحی بینی ایجاد هماهنگی بینی با سایر اجزاء صورت می‌باشد، برخی از مواردی که باعث می‌شود بینی حالتی غیر طبیعی داشته باشد شامل موارد زیر می‌شود:

  • پل و پایه‌ی بینی بیش از حد برداشته می‌شود و بینی دچار قوسی غیرطبیعی می شود.
  • در مواردی که بینی حالتی پهن دارد، برداشتن بیش از حد بافت‌های اطراف بینی باعث می‌شود بینی بیش از حد طبیعی نازک و غیرطبیعی دیده شود.
  • کوتاه کردن بیش از حد بینی
  • باریک کردن بیش از حد نوک بینی
  • گاهی اوقات فرد به علت یک ایراد جزئي مانند وجود یک برجستگی در امتدا پل بینی، سوراخ‌های بینی نامتقارن، نوک بینی پهن و مشکلات جزئي دیگر اقدام به جراحی می‌نماید، در این موارد هرگونه تغییرات اضافه ممکن است منجر به ایجاد نتایج غیرطبیعی شود.

زاویه بینی طبیعی در خانم ها و آقایان


در جراحی بینی زاویه نوک بینی برای کسب نتایج طبیعی بسیار مهم است، زاویه بینی در آقایان باید بین 90 تا 100 درجه باشد و در خانم‌ها گاهی می‌تواند کمتر باشد، اما در صورتی که زاویه بینی بیشتر در نظر گرفته شود نتایج کاملاً غیرطبیعی به دست می‌آید. زاویه دادن به نوک بینی که باعث می‌شود حفره‌های بینی از روبرو غیرطبیعی دیده شود.

بیشتر بدانید: جراحی بینی مردانه در مشهد

نقش غضروف در جراحی بینی طبیعی

اکثر جراحی‌های بینی طبیعی با برداشتن یا اضافه کردن غضروف تکمیل می‌شود، نتیجه‌ی نهایی از لحاظ تقارن هم از روبرو و هم از طرف چپ و راست باید متقارن باشد تا حالتی طبیعی حاصل شود.

نکات مهم که در جراحی بینی طبیعی باید ملاک قرار داده شوند

  • قبل از تصمیم‌گیری درباره جراحی بینی، مهم است که با یک پزشک متخصص مشورت کنید. پزشک شما باید تاریخچه پزشکی شما را بررسی کرده و ارزیابی کاملی از بینی شما انجام دهد. انتخاب یک جراح بینی ماهر و به تجربه می‌تواند نقش بسیار مهمی در نتیجه نهایی داشته باشد.
  • به طور کلی جراحی بینی باید به نحوی باشد که در نگاه اول مانند بینی طبیعی فرد باشد نه بینی که تحت جراحی قرار گرفته است. عدم انجام مواردی که در پیشتر ذکر شد باعث ایجاد بینی با فرمی طبیعی پس از جراحی خواهد شد.
  • در مواردی که بیمار به قصد زیبایی اقدام به جراحی نمی‌کند و به دلیل داشتن پولیپ یا انحراف در تیغه بینی و جهت بهبود عملکرد بینی تحت جراحی قرار می‌گیرد و نسبت به فرم و اندازه بینی خود رضایت کامل دارد، اگر جراح هر گونه اقدامی در جهت اصلاح اندازه و فرم بینی انجام دهد ممکن است با نظر مخالف بیمار نسبت به ایجاد بینی غیرطبیعی مواجه شود، بنابراین بسیار مهم است که پیش از جراحی با جراح خود یک جلسه کامل مشاوره و مشورت داشته باشید و از سوال پرسیدن و نظر دادن حین جلسه مشاوره هراس نداشته باشید، خواسته‌های منطقی خود را از نتایج جراحی بیان نمائيد تا جراح بتواند طبق خواسته شما مراحل جراحی را پیش ببرد.
  • اگر ایده‌ی خاصی از ظاهر نهایی خود پس از جراحی ندارید با استفاده از نرم افزارهای گرافیکی که در سال‌های اخیر اکثر متخصصان جراحی پلاستیک از آن استفاده می‌کنند می‌توانید چهره‌ی خود پس از جراحی را مشاهده نمائید و هر موردی را که نمی‌پسندید و گمان می‌کنید حالتی غیرطبیعی به چهره‌ی شما می دهد را حذف نمائيد.
  • جدا از تناسب بینی با چهره‌ی فرد، جراحی بینی طبیعی باید با ویژگی‌های اجتماعی، فرهنگی، قومیتی و منطقه‌ای فرد نیز تطابق داشته باشد.

روش‌های جراحی بینی طبیعی

با دو روش جراحی باز و بسته، عمل بینی طبیعی قابل انجام است. در ادامه به طور مختصر توضیح خواهیم داد:

جراحی به روش باز

در روش جراحی بینی باز از نوع طبیعی، برش های بسیار محدود و کوچکی در دو طرف پره بینی انجام می‌شود و تغییرات در ساختار درونی انجام می‌گردد. در این میان اگر برآمدگی و قوز بینی وجود داشته باشد برطرف می‌گردد. سپس پوست به جایگاه قبلی برگشته و با رفع نواقص، بخیه زده می‌شود تا ترمیم صورت گیرد.

جراحی به روش بسته

در جراحی بینی بسته با مدل طبیعی، پزشک از طریق سوراخ های بینی ابزار مناسب را وارد کرده و سپس اصلاحات نواقص را انجام می‌دهد. عمل بینی طبیعی از نوع روش بسته چندان سخت نیست زیرا در این فرم از بینی نیاز به اعمال تغییرات شدید وجود ندارد.

جلسه مشاوره قبل از جراحی بینی طبیعی

جلسه مشاوره قبل از جراحی بینی طبیعی اهمیت بسیاری دارد زیرا پزشک باید حتما از انتظارات شما و دلیل اینکه چرا این عمل را انتخاب کرده اید آگاه شود. در جلسه مشاوره ای گاهی پزشک، وجود پولیپ بینی را تشخیص داده و توصیه دارد که به طور همزمان با عمل بینی طبیعی این مشکل را رفع کنید تا تنفس شما بهبود یابد. همچنین مشکلات سینوسی نیز بررسی و جراح بهترین فرم بینی را برای شما بازگو می‌کند.

چگونه بهترین جراح عمل بینی طبیعی در مشهد را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب بهترین جراح بینی طبیعی در هر خود باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید. معمولا انتخاب و پیدا کردن یک جراح خوب بسیار کار پیچیده ای است اما حتما به نمونه کار های پزشکان دقت کنید و جراحی را برای خود برگزینید که نتایج عمل بینی طبیعی آن نزدیک به انتظارات شما باشد. همچنین حتما نظرات مراجعه کنندگان و زیبا جویانی که در گذشته پیش ایشان عمل بینی طبیعی داشته اند را جویا شوید.

بیشتر بدانید: بهترین جراح بینی در مشهد

ویژگی های بهترین جراح عمل بینی طبیعی در مشهد

بهترین جراح بینی طبیعی باید حتما برخی ویژگی ها را دارا باشد تا اطمینان پیدا کنید که می‌تواند جراحی خوبی برای شما انجام دهد. پزشک باید تمامی انتظارات شما را از انتخاب انجام عمل بینی طبیعی بداند و متوجه هدف شما از آن شود. باید حتما مزایا  معایب این جراحی را برای شما بازگو کند و اگر دیدگاه دیگری نسبت به انجام این نوع عمل برای مراجعه کننده دارد حتما بیان کند. قبل از انتخاب بهترین جراح بینی طبیعی و مشاوره با وی، حتما نمونه کار های پزشک را مشاهده نمایید.

نمونه کار های عمل بینی طبیعی دکتر پریسا نظرپور

نمونه کار عمل بینی طبیعی دکتر پریسا نظرپور

چه اشخاصی نباید جراحی بینی طبیعی انجام دهند؟

·         افرادی که پیشانی کشیده ای دارند.

·         خانم هایی که در دوران بارداری قرار دارند.

·         افرادی که به بیماری خود ایمنی دچار هستند.

·         افرادی که به طور مداوم داروی کورتون مصرف می‌کنند.

·         افرادی که بینی های بسیار گوشتی دارند.

·         اشخاصی پوست بینی آن ها بسیار نازک است.

·         افرادی که فاصله دو چشم و ابروی آن ها از هم زیاد است.

تفاوت جراحی بینی طبیعی با فانتزی

جراحی بینی طبیعی یا همان جراحی بینی تغییر شکل، روشی است که برای بهبود ظاهر بینی طبیعی فرد استفاده می‌شود. در این نوع جراحی، هدف اصلی پزشکان و بیماران، ایجاد تغییرات کوچک در شکل و اندازه بینی است. جراحی بینی فانتزی، روشی است که برای ایجاد تغییرات بزرگتر در شکل و ساختار بینی استفاده می‌شود. به طور کلی، تفاوت بین جراحی بینی طبیعی و فانتزی در میزان تغییرات و هدف اصلی آن‌ها است.

بهترین زمان برای عمل بینی طبیعی

طبق نظر بهترین متخصص گوش،حلق و بینی در مشهد، بهترین زمان برای عمل بینی طبیعی از سنین 20 سالگی به بعد است زیرا در این زمان، استخوان و غضروف بینی به بیشترین اندازه خود رشد داشته اند و دیگر تغییرات چندانی ندارد. معمولا افراد در سی سالگی در بهترین سنین برای انجام جراحی بینی نچرال قرار دارند اما به طور کلی این عمل زیبایی، محدودیت سنی ندارد و در هر رده سنی که قرار دارید، می‌توانید از آن و نتایج حاصل نیز لذت ببرید.

مراقبت‌های پس از جراحی بینی طبیعی

  • چند روز اول پس از جراحی از کمپرس آب سرد جهت کاهش تورم زیر چشم و اطراف بینی استفاده نمائید.
  • تا چند روز به منظور کاهش فشار روی فک و بینی از غذاهای مایع و نرم استفاده نمائید.
  • به مدت یک الی دو هفته پس از جراحی در هنگام خوابیدن سر خود را کمی بالاتر از حالت معمول قرار دهید (به منظور کاهش ادم و تورم)
  • از انجام فعالیت‌های سنگین و کششی به مدت حداقل سه هفته خودداری نمائید.
  • تا چند ماه پس از جراحی مراقب ضربه‌هایی که به بینی شما وارد می‌شود باشید (از انجام ورزش هایی که احتمال آسیب به بینی وجود دارد مانند بسکتبال خودداری نمائید.)

روش‌های تکمیلی در کنار جراحی طبیعی بینی


در کنار جراحی بینی گاهی اوقات جهت دستیابی به نتایج و ظاهر طبیعی نیاز است که از بوتاکس، تزریق فیلر و دیگر روش‌های جراحی نیز بهره برد.

نقش مد در جراحی بینی

در مواردی که بیمار خواسته‌های غیر منطقی دارد (به عنوان مثال بینی عروسکی یا سربالا) جراح باید عواقب این جراحی را برای او توضیح دهد، ممکن است بعضی از فرم‌های بینی طی یک مدت کوتاه به صورت فراگیر مد شود و افراد بسیاری تقاضای به جراحی به آن شیوه را داشته باشند اما بیمار باید به این نکته واقف باشد که بینی طبیعی در تمام زمان ها زیبا خواهد بود و هیچ گاه از دایره‌ی مد و زیبایی خارج نخواهد شد.

هزینه جراحی بینی طبیعی

هزینه جراحی بینی به عوامل مختلفی چون میزان مشکل و تغییرات لازم و همچنین دستمزد جراح و هزینه های بیمارستان دارد. با توجه به تخصص پزشک (این جراحی هم توسط جراح گوش و حلق و بینی و هم توسط جراح پلاستیک قابل انجام است)، کلینیک یا مرکزی که جراحی در آن انجام می‌شود، روش جراحی، پیچیدگی‌های جراحی و عوامل بسیار دیگری بستگی دارد که طی جلسه مشاوره با دکتر پریسا نظر پور می‌توانید نسبت به آن اطلاعات لازم را کسب نمائید. معمولا این روش نسبت به جراحی بینی فانتزی دارای هزینه های پایین تری است. برای اطلاع دقیق از این مورد می‌توانید با شماره های تماس ارتباط برقرار کنید.

چه انتظاراتی از یک جراحی بینی طبیعی می‌توان داشت؟

باید توجه داشته باشید که شما نمی‌توانید عکس یک مدل یا سوپراستار را به پزشک خود نشان دهید و از وی توقع داشته باشید بینی شما را به همان حالت جراحی نماید. از لحاظ تئوری این جراحی امکان پذیر است اما نتایج آن ممکن است با صورت شما منطبق نباشد.

طی جراحی بینی شما نمی‌توانید طرح لبخند، حالت چشمان و زاویه صورت خود را تغییر دهید و به مدل دلخواهتان شبیه شوید. در مواردی انتخاب یک مدل بینی خاص ممکن است نه تنها شما را زیباتر نسازد بلکه باعث شود چهره‌ای مصنوعی، کارتونی و غیرطبیعی داشته باشید.

بنابراین لازم است پیش از عمل ابتدا انتظارات واقع بینانه از نتایج جراحی داشته باشید و با اعتماد به جراح خود تقاضای جراحی برای یک بینی طبیعی زیبا که متناسب با چهره‌ی شما باشد را داشته باشید. بر اساس مواردی که گفته شد جراحی بینی طبیعی به جراحی گفته می‌شود که فرم و اندازه‌ی بینی شما را مطابق با چانه، گونه، حالت چشم‌ها، لب‌ها و فرم کلی صورت جراحی نماید.

نتیجه گیری

عمل بینی طبیعی دارای ظاهر بسیار نچرال برای خانم ها و آقایان است که از نظر هزینه تقریبا تفاوتی با سایر مدل های بینی بعد از عمل ندارد. هر فردی که برای انجام این جراحی تصمیم می‌گیرد باید اهداف خود را مشخص کند تا بعد از جراحی بینی طبیعی پشیمان نشود. برای انجام جراحی بینی طبیعی حتما به بهترین جراح مراجعه کنید تا نتایج دلخواه برایتان حاصل شود.

سوالات متداول

آیا عمل بینی طبیعی باعث درد و ناراحتی می‌شود؟

در طی عمل بینی، جراح برش‌ ها را در ناحیه بینی انجام می‌دهد و گاهی باعث وجود درد، سفتی، پف و کبودی در ناحیه بینی می‌شود. لازم به ذکر است که فرد در حین جراحی هیچ نوع درد و ناخوشی احساس نمی‌کند و تا از بین رفتن آثار بیهوشی در بدن، فرد درد ندارد.

آیا جراحی بینی فانتزی ریسک‌ بیشتری نسبت به جراحی بینی طبیعی دارد؟

جراحی بینی فانتزی معمولاً دارای ریسک‌های بیشتری نسبت به جراحی بینی طبیعی است و همچنین تورم بیشتری در این زمینه دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط