جستجو
Close this search box.
جراحی بینی در مشهد

عمل بینی در مشهد

جراحی بینی در مشهد، یکی از پرطرفدار ترین انواع جراحی است. از آنجا که بینی از عناصر مهم صورت است و بهبود آن تاثیر بسیاری در چهره دارد، افراد بسیاری خواهان این هستند که از طریق جراحی بینی، فرم بینی خود را اصلاح کنند. جراحی بینی یا رینوپلاستی با اهداف مختلفی انجام میشود. این نوع از جراحی برای اصلاح فرم و ظاهر بینی، تغییر فرم بینی، رفع نواقص و کوچک یا بزرگ کردن سایز بینی کاربرد دارد و در برخی مواقع نیز برای موارد درمانی مانند رفع عیوب تنفسی و انحراف انجام میشود.

جراحی بینی در مشهد

نتیجه حاصل از جراحی، بستگی به نوع جراحی، نوع بینی فرد متقاضی و نحوه انجام جراحی دارد. در ادامه این مطلب به جزئیات جراحی بینی، انواع بینی، معرفی بهترین جراح بینی درمشهد و هرآنچه که افراد قبل از جراحی باید بدانند خواهیم پرداخت.

عنوان توضیحات
نام عملجراحی بینی یا رینوپلاستی
هدفدرمانی و زیبایی
پزشک مربوطهمتخصص گوش و حلق و بینی – جراح پلاستیک
سن عملپس از اتمام سن بلوغ
عوارض جراحی(کبودی یا هماتوم) و ادم بینی و پلک ها (تورم)
خونریزی بسیار متوسط در ساعات اولیه پس از عمل
در چند روز اول، تنفس از طریق بینی نیز ممکن است دشوار باشد.
روش های جراحی بینیباز و بسته

برای دریافت فیلم ها و عکس های جراحی بینی + نکات طلایی که باید قبل از عمل بینی بدانید، شماره خود را وارد کنید:

نام و نام خانوادگی
شماره تماس
شماره شما با موفقیت ثبت شد!
شماره شما ثبت نشد. یک بار دیگر امتحان کنید.

انواع بینی

بینی بر اساس ساختار خود انواع متفاوتی دارد. ساختار کلی بینی از استخوان، غضروف و پوست تشکیل شده است. بینی بر اساس میزان استخوان، غضروف یا پوستی که ساختار آن را تشکیل داده به 3 نوع استخوانی، گوشتی و نیمه استخوانی-نیمه گوشتی تقسیم میشود. قبل از تصمیم برای جراحی، لازم است نوع بینی خود را بشناسید و در مورد نحوه جراحی آن اطلاعات داشته باشید.

انواع بینی

بینی استخوانی


بیشتر ساختار بینی استخوانی را استخوان و غضروف تشکیل میدهد. بر خلاف بینی های گوشتی، این نوع از بینی پوست بسیار نازکی دارد که حالت استخوانی بیینی را مشخص میکند. این نوع از بینی عمدتا دارای قوز است و به این دلیل به آن بینی عقابی نیز گفته میشود. نتیجه جراحی بینی استخوانی از بینی گوشتی مطلوب تر است؛ زیرا به دلیل وجود بافت چربی بسیار کم و پشتوانه محکم استخوانی، احتمال افتادگی یا بازگشت پس از عمل در بینی استخوانی بسیار کم تر است.

بیشتر بخوانید: جراحی بینی استخوانی در مشهد

بینی گوشتی


بینی گوشتی معمولا نسبت به بینی استخوانی، از پوست و چربی بیشتری تشکیل شده است. پوست تشکیل دهنده این نوع از بینی بسیار ضخیم است و بافت چربی نیز ممکن است در نواحی مختلف این نوع بینی تجمع پیدا کرده باشد. جراحی بینی گوشتی ممکن است شرایط متفاوتی نسبت به بینی های استخوانی داشته باشد. در جراحی بینی گوشتی برای جلوگیری از بازگشت افتادگی و مستحکم سازی بافت غضروف، ممکن است از گرافت استفاده شود.

بینی نیمه گوشتی-نیمه استخوانی


این نوع از بینی ممکن است علاوه بر داشتن قوز یا بافت استخوانی محکم، از بافت چربی و پوست ضخیمی نیز تشکیل شده باشد. این دسته از بینی، از نوع ترکیبی است و هرچقدر که میزان بافت استخوان بیشتر و ضخامت پوست کمتر باشد، جراحی بینی موفقیت آمیز تر خواهد بود.

اجزای بینی
غضروف جانبی
استخوان بینی
تیغه بینی
غضروف پایین
متن راهنمای خود را در اینجا اضافه کنید

نمونه کار های دکتر پریسا نظرپور، بهترین جراح بینی در مشهد

گیف تماس

انواع جراحی بینی

جراحی بسته به نوع تغییر مورد نیاز و هدف از انجام جراحی، انواع متفاوتی دارد. جراحی بینی میتواند صرفا به جنبه زیبایی و برای رفع عیوب ظاهری بینی و یا با اهداف درمانی و برای رفع عیوب داخلی مانند انحراف بینی و عیوب تنفسی انجام شود. بطور کلی از مهم ترین انواع جراحی بینی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی

این نوع از جراحی صرفا جنبه زیبایی دارد و برای بهبود ظاهر بینی انجام میشود. این نوع از جراحی برای مواردی همچون تغییر سایز بینی، رفع قوز بینی، رفع افتادگی بینی، رفع کجی بینی و کوچک کردن نوک بینی کاربرد دارد.

جراحی انحراف بینی یا سپتوپلاستی

این نوع از جراحی برای رفع انحراف بینی انجام شده و هدف درمانی دارد. سپتوم در واقع غضروف میانی بینی است که بینی را به دو قسمت تقسیم میکند. گاهی اوقات شکل دو حفره بینی نامتقارن است و این امر باعث ایجاد انحراف در بینی خواهد شد. این انحراف معمولا در ظاهر بینی نیز پدیدار میشود. انحراف بینی مشکلاتی همانند افزایش ابریزش بینی و خرخر کردن را به همراه دارد. هدف جراحی سپتوپلاستی، رفع این انحراف و مشکلات ناشی از آن است.

جراحی پولیپ

این نوع از جراحی، برای رفع پولیپ بینی و مشکلات ناشی از آن کاربرد دارد و یک حراجی درمانی محسوب میشود. بزرگ شدن پولیپ بینی ممکن است مشکلاتی همچون آبریزش، گرفتگی بینی و سردرد را به همراه داشته باشد. طی این جراحی که معمولا بصورت بسته انجام میگیرد، با شستشوی بینی و تخلیه سینوس، مشکلات ناشی از پولیپ رفع میشود.

جراحی ترمیمی بینی

جراحی ترمیمی بینی یا رینوپلاستی ثانویه به منظور بهبود و اصلاح مشکلات ناشی از جراحی اولیه بینی است. گاهی اوقات جراحی ممکن است به هر دلیلی نتایج مطلوب را به همراه نداشته باشد. گاهی اوقات نیز عدم مهارت پزشک باعث بوجود آمدن نارضایتی در بیمار میشود. برخی افراد نیز ممکن است به دنبال جراحی اول، دچار مشکلات تنفسی شوند. طی جراحی ترمیمی، با صلاح دید و تشخیص پزشک این مشکلات بهبود داده میشوند.

انیمیشن جراحی بینی

ویس های رضایتمندی جراحی بینی توسط دکتر پریسا نظرپور در مشهد

👇

نمونه کار های جراحی بینی

اهداف جراحی بینی

این مداخله اصلاح مورفولوژی هرم بینی (به طور جزئی یا کلی) را پیشنهاد می کند و همچنین گاهی اوقات با هدف اصلاح مشکلات احتمالی تنفس بینی انجام می شود. رینوپلاستی را می توان به صورت مجزا انجام داد یا در صورت لزوم با سایر ژست های مکمل در سطح صورت، به ویژه با ژنیوپلاستی (اصلاح چانه، گاهی اوقات در همان زمان عمل برای بهبود کل نیمرخ انجام می شود) همراه شود.

هدف دستیابی به بینی طبیعی است که در ارتباط با سایر اجزای صورت هماهنگ باشد، با روانشناسی و شخصیت بیمار مطابقت داشته باشد و خواسته های بیمار را برآورده کند.

اصل این است که از برش‌های پنهان در سوراخ‌های بینی، استخوان و غضروفی که زیرساخت محکم بینی را تشکیل می‌دهند و شکل خاص آن را می‌دهند، تغییر شکل دهند. پوستی که بینی را می پوشاند به دلیل خاصیت ارتجاعی که روی این چارچوب استخوانی-غضروفی اصلاح شده دارد، باید دوباره سازگار شود و دوباره پوشانده شود.

این نکته آخر بر اهمیت کیفیت پوست در حصول نتیجه نهایی تاکید دارد. بنابراین می توان فهمید که جراحی بینی معمولاً جای زخم قابل مشاهده روی پوست باقی نمی گذارد. هنگامی که انسداد بینی مانع تنفس می شود، چه به دلیل انحراف تیغه بینی یا هیپرتروفی شاخک ها (تشکیل استخوان موجود در حفره بینی) باشد، در طی همان عمل درمان می شود.

مقالات دیگر: جراحی انحراف بینی

این مداخله که هم در زنان و هم در مردان انجام می‌شود، می‌تواند به محض توقف رشد، یعنی از حدود 16 سالگی انجام شود.

گیف آپارات

فرایند جراحی بینی

جراحی با دو تکنیک باز و بسته انجام میشود. طی جراحی بسته، برش های لازم در داخل بینی زده میشود و اصلاحات لازم بدون برش دادن و باز کردن بینی صورت میگیرد. در این روش پزشک تسلط کمتری به جراحی خواهد داشت. طی جراحی باز بینی، یک برش در تیغه بین دو حفره بینی ایجاد شده و پوست بینی از استخوان و غضروف جدا میشود. در این مرحله، بخش های مورد نظر از بینی حذف شده، تیغه بینی اصلاح شده و تغییرات لازم در ساختار بینی انجام میشود. در نهایت محل برش به کمک بخیه بسته میشود.

در 24 ساعت اول پس از جراحی، صورت خود را متورم می‌کنید، بینی‌تان ممکن است درد داشته باشد یا ممکن است سردرد خفیفی داشته باشید. شما می توانید با مسکن هایی که جراح شما تجویز می کند، هرگونه ناراحتی را کنترل کنید. به جز رفتن به دستشویی، روز اول برنامه ریزی کنید که دراز بکشید و سر خود را بالا نگه دارید.

متوجه خواهید شد که کبودی و تورم اطراف چشم پس از 2 یا 3 روز بیشتر مشخص می شود. استفاده از کمپرس سرد این تورم را کاهش داده و کمی احساس بهتری در شما ایجاد می کند. بیشتر تورم و کبودی در هفته اول ناپدید می شود. (تورم کوچکی که هیچ کس جز شما و جراحتان متوجه آن نمی شود تا چندین ماه باقی می ماند).

کبودی-چشم-بعد-از-جراحی-بینی

در طی چند روز اول پس از جراحی، معمولاً نشت بسیار جزئی از سوراخ های بینی وجود دارد و ممکن است برای چند هفته دچار گرفتگی خفیف بینی شوید. جراح از شما می‌خواهد تا یک هفته یا بیشتر در زمانی که بافت‌ها در حال بهبود هستند، بینی خود را پاک نکنید. اگر تامپون در بینی شما باشد، پس از چند روز برداشته می شود و احساس راحتی بیشتری خواهید داشت. در اواخر هفته اول، تمام پانسمان ها و آتل های گچی روی بینی شما برداشته می شود.

چه تکنیک هایی برای جراحی بینی وجود دارد؟

جراحی پلاستیک و زیبایی بینی با هدف اصلاح عیوب بینی چه مادرزادی، چه به دنبال ضربه یا افزایش سن انجام می شود.

در اینجا تکنیک های مختلف جراحی بینی وجود دارد:

انواع جراحی بینی
  • رینوپلاستی برای قوز بینی: جراحی قوز بینی، استخوان و غضروف اضافی را که قوز بینی را تشکیل می‌دهند، حذف می‌کند تا نمایه‌ای هماهنگ از نو ترسیم شود.
  • رینوپلاستی برای بینی بیش از حد توخالی: بینی های بیش از حد توخالی اغلب نشانه یک عمل جراحی قبلی است که دوز نادرست انجام شده است. همچنین می تواند به دلیل رشد ناکافی استخوان های بینی ایجاد شود.
  • تکنیک های رینوپلاستی ریشه بینی: جراحی ریشه بینی برای هماهنگ کردن خط پروفیل ضروری است.
  • تکنیک‌های جراحی سوراخ‌های بینی: جراحی سوراخ‌های بینی می‌تواند سوراخ‌های بیش از حد بلند یا باز بودن بینی را کاهش دهد یا خطوط بال‌های بینی را در صورت جمع شدن بیش از حد اصلاح کند.

نتایج بعد از جراحی بینی چیست؟

نتیجه جراحی بینی اغلب مطابق با خواسته های بیمار و نزدیک به پروژه ایجاد شده در بالادست است. هدف از جراحی بینی بهبودی است نه رسیدن به کمال. اگر نتایج انتظارات شما را برآورده کند، نتایج به شما رضایت زیادی خواهد داد. نباید فراموش کرد که بینی که به درستی عمل می‌شود بسیار خوب پیر می‌شود و در طول سال‌ها هیچ تغییر شکلی را نشان نمی‌دهد. با این حال، این اتفاق می افتد که با افزایش سن، پوست نازک تر می شود تا برخی از بی نظمی ها آشکار شود. زمانی که بینی به تازگی عمل شده است نیز به همین صورت است.

گیف اینستاگرام

بینی به مدت 6 هفته قوام می‌یابد، ادم ایجاد می‌شود و متورم می‌ماند، باید از انجام ورزش خودداری شود. برای دیدن نتیجه جراحی بینی بعد از عمل باید منتظر بمانید. در برخی موارد، در صورت ناکافی بودن نتیجه، می توان یک تاچ آپ انجام داد، که به طور کلی بسیار ساده تر از مداخله اولیه است، هم از نظر فنی و هم از نظر پیگیری عملیاتی. با این حال، چنین روتوشی را نمی توان برای چندین ماه انجام داد تا روی بافت های تثبیت شده ای که به بلوغ اسکار خوبی رسیده اند، عمل کند.

مراقبت قبل از جراحی بینی

پیش از جراحی، لازم است که با پزشک مورد نظر خود مشورت کنید تا شرایط شما برای جراحی بررسی شود. قبل از برنامه ریزی برای جراحی، سابقه سلامت شما بررسی شده و همچنین لازم است که توسط پزشک مورد معاینه فیزیکی قرار بگیرید. این معاینه شامل ازمایش های لازم، مانند ازمایش خون و همچنین بررسی دقیق نوع بینی شما و میزان استخوان، غضروف و پوست بینی است. همچنین:

  • انگیزه ها و درخواست های بیمار مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد گرفت. مطالعه دقیق هرم بینی و ارتباط آن با بقیه قسمت های صورت و همچنین معاینه اندونازال انجام خواهد شد. یک ارزیابی معمول قبل از عمل مطابق با نسخه ها انجام می شود.
  • متخصص بیهوشی حداکثر 48 ساعت قبل از مداخله تحت مشاوره قرار می گیرد.
  • هیچ دارویی حاوی آسپرین نباید تا 10 روز قبل از عمل مصرف شود. ترک سیگار قبل از عمل به شدت توصیه می شود.
  • لازم است 6 ساعت قبل از عمل با معده خالی بمانید (چیزی نخورید یا ننوشید).

مهم ترین مراقبت های قبل از جراحی بینی:

  • یک الی دو هفته قبل از جراحی ، از مصرف داروهای ضد انعقاد مانند آسپرین و داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی پرهیز کنید.
  • یک تا دو هفته قبل از جراحی، از مصرف دخانیات و الکل پرهیز کنید.
  • تا 12 ساعت قبل از جراحی از نوشین و خوردن پرهیز کنید. لازم است که در روز جراحی ناشتا باشید.
  • روز قبل جراحی، استحمام کنید زیرا تا چند روز پس از جراحی، استحمام ممنوع است.
  • لازم است چند هفته قبل از جراحی، تغذیه سالم داشته باشید و بدن خود را تقویت کنید.

جراحی بینی برای چه کسانی مناسب است؟

از سن 17 سالگی می توان هر جنبه ناخوشایند بینی را اصلاح کرد: از برآمدگی ساده، انحراف تیغه بینی، افتادگی نوک بینی یا بیش از حد بزرگ شدن… جراح پلاستیک برای تجسم بهتر استخوان های بینی و احتمالاً رد پاتولوژی دیگری که مستحق پروتکل پزشکی دیگری است، یک عکس اشعه ایکس تجویز می کند.

در اولین مشاوره، ارزیابی عکاسی نیز انجام می شود تا در موارد خاص، بتوان شبیه سازی هایی را قبل و بعد از عمل زیبایی بینی انجام داد. مطالعه هماهنگی بینی جدید با بقیه صورت بسیار مهم است، در واقع بین هر یک از اجزای صورت ما روابط دقیقی وجود دارد تا هماهنگ باشد.

بنابراین، جراح پلاستیک زوایای نسبتاً دقیق بین بینی و لب ها، چانه یا پیشانی را بررسی می کند. همه این گزارش ها باید با رعایت دقیق هر فردی مورد مطالعه قرار گیرند.

رینوپلاستی برای چه کسانی مناسب است؟

قیمت جراحی بینی در اولین جلسه مشاوره تعیین می شود و تخمینی به بیمار داده می شود.

آیا شما کاندید مناسبی برای جراحی بینی هستید؟

برای دریافت جواب میتوانید از آزمون زیر کمک بگیرید:

سلبریتی های خارجی که عمل جراحی زیبایی بینی انجام داده اند:

سلبریتی های خارجی که عمل جراحی زیبایی بینی انجام داده اند:
/5
آزمون جراحی بینی

کاندید جراحی بینی

آیا بینی پهن و گوشتی دارید و یا پره های بینی تان پهن و بی شکل است؟

آیا نوک بینی شما دارای افتادگی رو به پایین است؟

آیا سن بلوغ شما به پایان رسیده است؟

آیا مشکل جدی در زیبایی یا عملکرد بینی دارید؟

آیا تیغه بینی (خط وسط بینی) داراری انحراف و کجی می باشد؟

Your score is

0%

گالری فیلم های منتخب جراحی بینی توسط دکتر پریسا نظرپور در مشهد

۱سال بعد از جراحی بینی

بینی طبیعی مردانه ۶ ماه پس از عمل

9 ماه بعد از جراحی بینی طبیعی

عوارض جراحی زیبایی بینی چیست؟

پس از عمل جراحی بینی، مشاهده اکیموز (کبودی یا هماتوم) و همچنین ادم بینی و پلک ها (تورم) معمول است. خونریزی بسیار متوسط ​​ممکن است در ساعات اولیه پس از عمل در برخی از بیماران رخ دهد. در چند روز اول، تنفس از طریق بینی نیز ممکن است دشوار باشد. ناراحتی تنفسی مرتبط با ادم می تواند برای چند هفته باقی بماند، سپس می توان از اسپری های بینی برای کاهش آن استفاده کرد. این کاملا امکان پذیر است که بینی خود را باد کرده و بینی خود را تمیز کنید.

جراح پلاستیک اسپلینت محافظی که در پایان عمل قرار داده شده را پس از 6 تا 10 روز برمی دارد. در طول این مشاوره بعد از عمل، جراح می تواند از اولین نتایج اصلاح انجام شده، حتی اگر بینی متورم باقی بماند و هنوز شکل نهایی خود را نداشته باشد، قدردانی کند.

برای راحتی شما بهتر است 7 روز استراحت بعد از جراحی بینی داشته باشید. شما باید از تلاش های خشونت آمیز در طول یک ماه پس از عمل جراحی زیبایی اجتناب کنید و تا زمانی که کبودی ها ادامه دارد، از صورت خود در برابر نور خورشید محافظت کنید.

سوالات متداول

11 پاسخ
    1. اغلب بعد از 24 ساعت به صورت طبیعی خونریزی کاهش پیدا می کند. به همین علت در این مدت یک گاز استریل یا پد در زیر بینی قرار داده می شود تا خونابه ها جذب شوند. در این مدت می توانید پد زیر بینی را در زمان آغشته شدن به خون تعویض نمایید.

    1. مصرف آبمیوه های طبیعی مثل اب آناناس به دلیل دارا بودن مواد مغذی و ویتامین های مختلف می تواند در سرعت بخشیدن به روند بهبودی و در نتیجه زودتر از بین رفتن تورم بینی بعد از عمل تاثیر بسزایی دارد.
      استعمال دخانیات و مشروبات الکلی را تا بیشترین حد ممکن محدود نمایید. بسیاری از موادی که در این ترکیبات وجود دارند، می توانند با تاثیر گذاری بر روی میزان و سرعت بهبودی شما، مدت زمان ماندگاری تورم بینی را افزایش دهند.
      استفاده از کمپرس سرد بر روی بینی و نواحی اطراف آن در ۴۸ ساعت اول تاثیر بسیار بالایی در کاهش تورم دارد.
      فعالیت های ورزشی را محدود کرده و تا جای ممکن استراحت کنید.
      هنگام خوابیدن سر خود را مقداری بالاتر از حالت عادی قرار دهید.
      تمامی این اقدامات را می توانید تا یک هفته اول انجام دهید تا به کاهش سریع تر تورم بینی بعد از جراحی کمک کنید.

    1. پس از جراحی بینی معمولا یک یا دو هفته به علت تورمات ناشی از جراحی، نفس کشیدن کمی دشوار می باشد که این امر جای هیچ گونه نگرانی ندارد و با گذشت زمان رفع می شود. در صورتی که مشکلات تنفسی بعد از عمل بینی پایدار بودند و همچنان بعد از ماه ها رفع نشدند، می توانید برای معاینه به جراح مراجعت کنید.

    1. برداشتن چسب بینی به نظر پزشک و همچنین نوع بینی بستگی دارد، معمولا چسب بینی با گذشت یک هفته بعد از جراحی بینی برداشته می شود و دوباره کار گذاشته می شود. بین یک تا سه ماه بعد از عمل باید چسب بر روی بینی قرار داشته باشد اما در جلسه معاینه بعد از عمل، پزشک به شما یاد خواهد داد که چگونه از آن پس خودتان چسب بینی را تعویض کنید.

    1. بینی گوشتی پس از عمل زیبایی تغییر زیادی نداره و اقدامات جراحی خیلی تغییرش نمیده بهمین دلیل پس از عمل افراد فکر میکنند بینی برگشته !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط