جستجو
Close this search box.
اهمیت پوست بینی در جراحی بینی

اهمیت پوست بینی در جراحی بینی

پوست بینی در جراحی بینی یکی از تاثیرگذارترین موارد در نتیجه عمل است و به همین دلیل حتما فرد باید قبل از تصمیم گیری برای فرم نهایی بینی خود در مورد پوست و جنس و میزان ضخامت آن با پزشک مشاوره انجام دهد. ما در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا نوع پوست بینی خود را تشخیص دهید و چالش های مرتبط با آن برای عمل زیبایی بینی را بشناسید، بنابراین با ما تا انتها همراه باشید.

اهمیت پوست در جراحی بینی

تشخیص نوع پوست بینی

تشخیص نوع پوست بینی در منزل هم چندان کار سختی نیست اما اگر قصد انجام عمل بینی دارید، توصیه می‌شود تا این کار را حتما به بهترین جراح بینی بسپارید. پوست بینی در جراحی بینی دارای اهمیت فراوانی است زیرا میزان گوشتی بودن یا غضروفی بودن آن می‌تواند بر فرم نهایی بینی تاثیر بگذارد.

برای شناخت نوع پوست بینی خود، به آرامی با پشت دست خود سطح بینی را لمس کنید. اگر پوست دست شما براق شد به این معناست که پوست شما در این ناحیه چرب و به احتمال بسیار زیاد ضخیم است. این مورد معمولا در جلسه مشاوره ای قبل از عمل بررسی خواهد شد.

پیامد های ناشی از پوست نازک در عمل بینی

افرادی که دارای پوست نازک در ناحیه بینی هستند و برای انجام عمل زیبایی این عضو اقدام می‌کنند، با چالش هایی روبرو هستند. در ابتدا از مزایای آن برایتان بازگو کنیم که پوست نازک سبب شده تا جای زخم عمیق و پهن به همراه اسکار بر سطح پوست باقی نماند. میزان التهابات در افرادی که پوست نازکی در قسمت بینی دارند، بسیار کمتر بوده اما به دلیل حساسیت و ظرافت زیاد، میزان کبودی بیشتر خواهد بود. یکی دیگر از چالش هایی که فرد با این خصوصیات با آن روبرو خواهد بود، این است که عیوب اسکلتی پس از جراحی بسیار راحت نمایان خواهند بود. گاهی آنقدر پوست بینی زیباجو نازک است که جراح ناچار است تا مقداری بر ضخامت آن بیافزاید تا رگ ها و ورید های عنکبوتی در سطح پوست مشخص نباشند تا زیبایی نتیجه جراحی را از بین نبرد.

چالش پوست های ضخیم در جراحی بینی

به طور کلی حتما می‌دانید که بینی های گوشتی دارای پوست های ضخیم هستند که بر نتیجه عمل اثر خواهند داشت اما در مقابل برخی از نواقص اسکلتی داخلی بینی را به راحتی پوشش می‌دهند. در واقع برای یک عمل زیبایی بینی ایده آل، بهتر است که ضخامت پوست نه چندان زیاد و نه کم باشد.

جراحی بینی با پوست ضخیم برای زیباجویان تا حدودی با مشکل همراه است زیرا اغلب این نوع بینی ها دارای غضروف ضعیف هستند و افراد باید بدانند که با پوست ضخیم، نباید انتظار زیادی از حالت عروسکی داشته باشند و بهتر است تا فرم های نیمه فانتزی را انتخاب کنند.

عمل ترمیمی بینی در پوست ضخیم

عمل ترمیمی بینی با پوست ضخیم بسیار حساس و دشوار است زیرا تورم و التهاب در این نوع عمل ها چندین برابر خواهد بود و قدرت مانور جراح برای تغییرات ساختار ظاهری بسیار کم است. افرادی که جراحی ترمیمی با پوست ضخیم انجام می‌دهند، باید حداقل 12 ماه صبور باشند تا نتیجه عمل خود را مشاهده کنند و حتی در برخی شرایط ممکن است که این مدت زمان بیشتر باشد. قبل از تصمیم گیری برای انجام انواع عمل های ترمیمی با هر مدل و فرم از بینی، حتما با بهترین جراح ترمیم بینی بینی مشورت کنید.

مراقبت از پوست بینی بعد از رینوپلاستی

لازم به ذکر است که همانطور که پوست بینی در جراحی بینی بسیار تاثیرگذار است، حتی پس از عمل نیز باید برخی نکات مراقبتی انجام شود تا نتایج به مرور زمان حفظ بماند. بعد از انجام عمل و برداشتن اسپلینت ها باید به پوست خود رسیدگی کنید تا شادابی و یکنواختی مجدد به آن بازگردد. در ادامه به برخی از روش های مراقبتی پوست بینی بعد از جراحی بینی اشاره خواهیم داشت:

·         استفاده از پاک کننده های ملایم

·         استفاده از مرطوب کننده ها

·         استفاده از تونر برای کاهش چربی

به دلیل اینکه پوست بینی مدت زمانی را در گچ قرار داشته و اکسیژن کافی به این ناحیه نرسیده است، باید از محصولات بهداشتی استفاده کنید تا چربی پوست را کنترل کنید و از ایجاد آکنه و یا جوش های بسیار ریز قرمز در سطح پوست بینی جلوگیری کنید.

نتیجه گیری

پوست بینی در جراحی بینی دارای اهمیت بسیار است و باید جنس آن نیز شناخته شود و سپس بهترین و مناسب ترین مدل برای بینی در نظر گرفته شود. سعی کنید انجام این کار را به بهترین متخصص گوش،حلق و بینی در مشهد بسپارید زیرا گاهی پوست بینی در یک قسمت چرب و ضخیم بوده و در قسمت فوقانی بدون چربی و حتی دارای پوست نازک خواهد بود. برای اخذ مشاوره در این مورد می‌توانید با شماره های تماس موجود در وبسایت تماس برقرار کنید.

سوالات متداول

آیا لکه‌های پوستی پس از جراحی بینی قابل رفع است؟

در برخی موارد، لکه‌های پوستی پس از جراحی بینی قابل رفع هستند. درمان لکه‌های پوستی بعد از جراحی بستگی به نوع و شدت لکه و همچنین واکنش شما نسبت به درمان دارد.

می‌توان در منزل نوع پوست بینی را تشخیص داد؟

بله اگر پوست دست خود را بر روی سطح بینی قرار دهید و یک دور این ناحیه را لمس کنید متوجه براقیت و یا چربی آن خواهید شد. اکثر افرادی که پوست چرب در ناحیه بینی دارند، بینی گوشتی داشته و از ضخامت پوست بالا برخوردار هستند.

آیا پوست دارای چین و چروک می‌تواند جراحی بینی را تحت تاثیر قرار دهد؟

به طور کلی چین و چروک به اندازه چربی و ضخامت پوست نمی‌تواند نتیجه عمل را تغییر و تحت تاثیر قرار دهد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط