جستجو
Close this search box.
سوهان کشیدن بینی بعد از جراحی بینی

سوهان کشیدن بینی بعد از جراحی بینی

سوهان کشیدن بینی بعد از جراحی بینی، یک جراحی ترمیمی جزئی است که برای تراشیدن و صاف کردن قوز بینی و یا هر نوع برآمدگی که طی جراحی اولیه درمان نشده است، صورت می‌گیرد. در جراحی سوهان کشیدن بینی هیچ مداخله‌ی جدی در ساختار اسکلت داخلی بینی و سایر بافت‌های آن انجام نمی‌شود و هدف جراحی فقط برطرف کردن قوز و برجستگی روی بینی است.

دلیل سوهان کشیدن بینی پس از جراحی بینی

دلیل سوهان کشیدن بینی پس از جراحی بینی

برجستگی و یا قوز روی بینی پس از جراحی اولیه در برخی از افراد ممکن است ایجاد شود. در اغلب موارد این برجستگی‌ها به صورت خود به خود برطرف می‌شوند اما گاهی اوقات پس از بین رفتن تورم و عوارض پس از جراحی همچنان برجستگی‌های استخوانی روی بینی باقی می‌مانند.

در صورتی که پس از یک سال برجستگی‌های ایجاد شده روی بینی از بین نرفت می‌توانید برای سوهان کشیدن بینی با پزشک خود مشورت داشته باشید.

این برجستگی ممکن است بنا به دلایل مختلفی باشد که مهمترین آنها عبارتند از:

  • تشکیل بافت اسکار، استخوان و یا غضروف اضافی پس از جراحی
  • لخته شدن خون (هماتوم) و یا عفونت

اگر برجستگی به دلیل هماتوم و یا عفونت باشد امکان درمان آنها با روش‌های سرپایی در مطب وجود دارد اما در مواردی که برجستگی به دلیل بافت اسکار و یا ناهنجاری‌هایی در استخوان و غضورف باشد بهترین روش برطرف کردن آنها سوهان کشیدن است.

نحوه سوهان کشیدن بینی بعد از جراحی

سوهان کشیدن بینی به عنوان یک جراحی ترمیمی و زیبایی محسوب می‌شود اما نسبت به عمل بینی اولیه با عوارض بسیار کمتری همراه است. همان طور که پیشتر اشاره کردیم هدف این جراحی اصلاح قوس و برآمدگی‌هایی است که پس از جراحی باقی مانده است. سوهان کشیدن بینی فقط روی استخوان بینی انجام می‌شود اما در صورت نیاز ممکن است تغییراتی نیز روی غضروف‌ها انجام شود تا شکل دلخواه بینی ایجاد شود.

جراحی توسط جراح پلاستیک و یا جراح گوش و حلقی و بینی تحت بیهوشی و یا بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. انتخاب روش بیهوشی و یا بی‌حسی با توجه به شرایط بیمار و تصمیم پزشک صورت می‌گیرد.

پس از بیهوشی، پوست و بافت بینی از استخوان و غضروف جدا می‌شود، سپس برآمدگی نوک بینی و یا برآمدگی‌های تیغه‌ی بینی با ابزار مخصوص برطرف می‌شود.

استفاده از تامپون پس از جراحی به نظر جراح بستگی دارد اما با توجه به اینکه تغییر ساختاری جدی در استخوان‌ و ساختار داخلی بینی انجام نشده است نیازی به استفاده از گچ و یا اسپلینت نیست. گاهی اوقات ممکن است بانداژهایی جهت حفاظت از بافت استخوانی مورد استفاده قرار بگیرد.

مدت جراحی بین 40 دقیقه تا دو ساعت خواهد بود.

تفاوت سوها کشیدن بینی با جراحی بینی

در روش سوهان کشیدن بینی که با نام رینوپلاستی بسته نیز شناخته می‌شود هیچ برش خارجی صورت نمی‌گیرد بنابراین میزان تورم، خونریزی و سایر عوارض پس از جراحی بسیار اندک خواهد بود.

در این جراحی بافت‌های نرم تا حد امکان دست نخورده باقی می‌ماند و دوره‌ی نقاهت کمتر خواهد بود.

مراقبت‌های پس از سوهان کشیدن جراحی بینی

دوران نقاهت پس از سوهان کشیدن بینی کمتر از جراحی اولیه است. با این وجود توصیه می‌شود دستورالعمل‌های زیر را رعایت نمائيد:

  • هنگام خوابیدن تا یک هفته پس از جراحی به پشت دراز بکشید.
  • از بلند کردن اجسام سنگین و فعالیت‌های ورزشی شدید خودداری نمائيد.

بیشتر بدانید: مراقبت های پس از جراحی بینی

کاندید مناسب سوهان کشیدن بینی بعد از جراحی بینی

سوهان کشیدن بینی به بیمارانی توصیه می‌شود که پس از جراحی اولیه دچار یک قوس و برآمدگی کوچک در نوک بینی و یا تیغه‌ی بینی هستند. این مشکلات به حدی جزئی هستند که احتیاج به جراحی باز و ایجاد برش ندارد. سوهان کشیدن بینی یک جراحی ترمیمی جزئی است که می‌تواند نتایج زیبایی مناسبی را به دنبال داشته باشد.

افرادی که پس از جراحی دچار قوس، برآمدگی و انحناهای بزرگ روی بینی هستند با روش سوهان کشیدن نمی‌توانند این مشکلات را برطرف نمایند و احتیاج به یک جراحی بینی مجدد دارند.

در صورتی که از ظاهر بینی خود پس از جراحی رضایت ندارید می‌توانید با بهترین جراح بینی در مشهد مشورت نمایيد. اگر کاندید مناسب سوهان کشیدن بینی باشید می‌توانید برای این جراحی جزئی آماده شوید.

عوارض سوهان کشیدن جراحی بینی

سوهان کشیدن بینی یک جراحی ساده است که عوارض بسیار اندکی دارد. میزان تورم و کبودی که پس از این جراحی ایجاد می‌شود بسیار خفیف بوده و با جراحی اولیه قابل قیاس نیست.

نتیجه گیری

سوهان کشیدن بینی یک روش جراحی ترمیمی جزئی است. بیمارانی که پس از جراحی اولیه دچار برجستگی‌هایی روی تیغه بینی و یا نوک بینی هستند می‌توانند طی یک جراحی بسته و کم تهاجمی این مشکل را برطرف نمایند. عوارض سوهان کشیدن بینی بسیار کمتر از جراحی بینی است و دوران نقاهت آن کوتاه خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط