جستجو
Close this search box.
عمل ترمیم بینی در مشهد

جراحی ترمیم بینی در مشهد

رینوپلاستی ثانویه یا ترمیمی به عمل جراحی بینی گفته می شود که افراد قبلاً تحت تغییرات جراحی قرار گرفته اند. این یک نوع جراحی است که شامل تغییر شکل بینی به همراه تغییر ساختارهای داخلی و خارجی برای بهبود ظاهر و عملکرد بینی است.

این جراحی یکی از چالش برانگیزترین جراحی ها در جراحی پلاستیک است و دستان متخصص را درگیر می کند. وجود بافت اسکار همراه با تغییرات جراحی در ساختارهای طبیعی بینی آن را بسیار ظریف می کند. بینی هایی که نیاز به جراحی ترمیمی دارند، در میزان بالاتری از عوارض از جمله عفونت، نکروز پوست و نتایج زیبایی ضعیف هستند.

از آنجایی که بینی در اثر جراحی های قبلی تغییر کرده است، اغلب اوقات ساختار داخلی و خارجی بینی متفاوت است. قسمت هایی از بینی ممکن است از بین رفته باشد یا در اندازه یا شکل آن تغییر کرده باشد. این تفاوت در آناتومی به این معنی است که جراح باید تغییر شکل و بازسازی بینی برای بازیابی آناتومی، عملکرد و زیبایی انجام دهد.

اغلب اوقات، جراحان باید تجربه و مهارت لازم برای ترمیم بینی را داشته باشند. چنین مهارت هایی شامل استفاده از پیوند دنده و پیوند گوش برای ادغام در بینی جدید است. همچنین، بسته به شکایت اولیه شما، جراحان باید در هنر ترمیم محلی و موضعی ماهر باشند.

چه کسی به جراحی بینی ثانویه یا ترمیمی نیاز دارد؟

بیمارانی که جراحی های قبلی با نتایج کمتر از حد مطلوب داشته اند ممکن است به جراحی ترمیمی نیاز داشته باشند. ممکن است ظاهر بینی خود را دوست نداشته باشید. برخی از بیماران همچنین ممکن است از عوارض جراحی اصلی خود مانند افتادگی بینی، نوک بینی دفرمه، بدشکلی استخوان بینی، عدم تقارن بینی، عفونت و تشکیل بیش از حد بافت اسکار رنج ببرند. گاهی اوقات بیماران ممکن است دچار مشکل در تنفس شده باشند.

این ممکن است ناشی از ضعیف شدن داخلی بینی، فرم نامتقارن بینی یا تشکیل بیش از حد اسکار از جراحی اصلی یا اولیه باشد. چنین مواردی نیاز به بازسازی و ترمیم آناتومی داخلی بینی دارد. در نهایت، بیمارانی که بیش از 10 سال قبل جراحی بینی انجام داده اند، ممکن است دچار ضعف و تغییرات بعدی در آناتومی بینی شوند که با افزایش سن بدتر می شود. علیرغم دلایل مختلفی که ممکن است به انجام جراحی ثانویه یا ترمیمی نیاز داشته باشید..

رینوپلاستی ترمیمی ممکن است به روشی مشابه جراحی اصلی انجام شود. این جراحی ممکن است از طریق یک رویکرد باز یا بسته باتوجه به آنچه مورد نیاز است انجام شود. روش باز با یک برش کوچک در پایه بینی انجام می شود. این جراحی شامل دسترسی به ساختارهای داخلی بینی است و دسترسی به نوک بینی، پل و استخوان ها را فراهم می کند.

جهت دریافت وقت مشاوره جراحی بینی ترمیمی در مشهد توسط دکتر پریسا نظرپور با شماره ۰۹۳۸۰۳۲۷۱۵۸ تماس حاصل نمایید.

بیماران با شکایات شدید مانند تغییر شکل یا انسداد شدید بینی ممکن است به این روش نیاز داشته باشند. رینوپلاستی بسته با استفاده از برش های داخلی و پنهان در داخل بینی انجام می شود. این اجازه می دهد تا تغییرات جزئی در نوک بینی و ساختار داخلی بینی ایجاد شود. این نوع جراحی برای بیمارانی با شکایات جزئی که بدون نیاز به استفاده از روش باز قابل اصلاح هستند، اختصاص دارد.

دوره بهبودی جراحی بینی ترمیمی

بسته به نوع عمل جراحی که انجام می‌دهید، احتمالاً آتل بینی یا اسپیلنت در بینی خود خواهید داشت. این روش معمولاً در اولین ویزیت بعد از عمل، یک هفته بعد، برداشته می ‌شوند. همچنین احتمالاً در قسمت بیرونی بینی گچ بینی خواهید داشت. این همچنین به کاهش تورم کمک می کند و همه چیز را در جای خود نگه می دارد. همچنین به مدت 1 هفته پس از جراحی روی بینی باقی می ماند.

مقالات دیگر:مراقبت های پس از جراحی بینی

پزشک همچنین بیماران خود را از بلند کردن اجسام منع می کند زیرا این کار می تواند ساختار بینی را از طریق زور زدن تغییر دهد. اگر از عینک استفاده می کنید، ممکن است نیاز به تغییراتی داشته باشید تا فشاری بر استخوان های بینی وارد نشود. پزشک داروهای ضد درد، پمادها، اسپری های بینی را تجویز خواهد کرد تا به حداکثر رساندن نتیجه شما کمک کند.

پزشک شما را یک هفته بعد از جراحی ویزیت خواهد کرد که در آنجا گچ و اسپلینت ها را بر می دارد. بینی شما ممکن است برای یک دوره موقت متورم شود، پس استرس نداشته باشید! بینی یک ناحیه کوچک است و تمام آن جراحی باعث تورم می شود که در نهایت با گذشت زمان کاهش می یابد.

بسته به بیمار، این تورم معمولاً 2 تا 3 هفته طول می کشد، اما در موارد نادر می تواند تا دو ماه ادامه یابد. برای کمک به کاهش تورم، پزشک مجدداً روی بینی که تا ویزیت دوم بعد از عمل وجود دارد، چسب می زند. این پانسمان میزان تورم را کاهش می دهد. ویزیت دوم بعد از عمل شامل برداشتن تمام چسب است.

ریسک های مرتبط با جراحی ترمیم بینی

بیهوشی: بسته به نوع بیهوشی تجویز شده، بیماران ممکن است واکنش نشان دهند. این بسیار نادر است و مهم است که خطر شخصی خود را با متخصص بیهوشی خود در میان بگذارید.

عفونت: در شرایط نادری ممکن است بیماران پس از جراحی بینی دچار عفونت شوند. این ها معمولاً با آنتی بیوتیک های حین و بعد از عمل کنترل می شوند.

خونریزی: اگرچه نادر است، بیماران ممکن است بعد از جراحی بینی دچار خونریزی شوند. جراح شما احتمالاً آزمایش خون را برای اطمینان از سلامت کافی برای انجام این روش تجویز می کند. جراح شما همچنین باید تمام داروها و مکمل هایی را که مصرف می کنید برای به حداقل رساندن خطر خونریزی بررسی کند.

نیاز به جراحی های ثانویه و ترمیمی: بسته به پیچیدگی جراحی، گاهی اوقات جراحی های متعدد برای اطمینان از بهترین نتایج زیبایی و عملکردی مورد نیاز است.

جای زخم و بهبود ضعیف زخم: برخی از بیماران با شرایط پزشکی زمینه ‌ای یا بیشتر مستعد بهبود ضعیف زخم و ایجاد اسکار هستند. درک این خطرات قبل از شروع یک استراتژی درمانی مهم است.

تغییرات در حس بینی: بیماران ممکن است احساسات تغییر یافته در بینی خود (درد یا بی حسی) را تجربه کنند. این بسیار نادر است و اگر رخ دهد اغلب موقتی است.

انسداد مداوم، جدید یا مکرر راه هوایی بینی: تغییر در بینی ممکن است منجر به تغییر در تنفس شود. گاهی اوقات بیماران ممکن است دچار مشکلات جدید، مداوم یا مکرر راه هوایی شوند. این مسئله نادر است، اما اغلب به دلیل بهبود ضعیف زخم است. این ممکن است به جراحی های ثانویه برای بهبود نتایج نیاز داشته باشد.

نیاز مداوم به درمان‌های پزشکی: اگر مشکلات تنفسی مرتبط با دلایل پزشکی (مانند آلرژی) دارید، ممکن است به درمان‌های طبی بینی (مانند استروئیدها و اسپری ‌های بینی) ادامه دهید.

تورم: تورم بخشی رایج از روند بهبودی است. گاهی اوقات این تورم ممکن است برای مدت طولانی باقی بماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط